Откривайки прословутия си закон, Архимед хуква гол по улиците, викайки "Еврика!". "Eureka!" скандират и почитателите на едноименната, световноизвестна марка за туристическо оборудване, алпинистка екипировка и къмпинг-принадлежности. И тези възгласи са напълно заслужени, съдейки от впечатляващата история на компанията-производител. Тя стартира своята дейност през 1895 г. от малък магазин за проектиране и шев на тенти за магазини, вагонни покривала, чулове, американски знамена, и - разбира се – палатки.
Производството на "Еврика!" търпи бурно развитие по време на Втората световна война, когато търсенето на палатки е неимоверно и компанията произвежда хиляди за нуждите на армията. След края на войната специалистите на фирмата акцент върху производството на различни текстилни продукти и особено на различни типове промишлен текстил. През 50-те години в САЩ имало търсене на каравани, а "Eureka!" предлагала тенти за тях и ремаркетата им.
Производството на туристическите палатки започва края на 50-те години. През 1959 "Еврика!" произвеждат първата палатка с външна рамка "Draw-Tite". Фирмата е първата в света, която пуска на пазара палатката тип „шатра“ и използват "frame clips" при опъване. Специалистите на фирмата работят усилено и успяват да подобрят въздушната циркулация в „платнените къщи“ и патентоват вентилационна система High/Low за врати и покривала.
Красноречив за качеството на палатките на "Eureka!" е фактът, че с тях е била екипирана втората успешна експедиция до Еверест през 1960 г.. Доверява им се сър Едмънд Хилари, първият човек стъпил на "Покрива на света". Членовете на експедицията носели "Eureka Draw-Tite" - 4- и 2-членни.
По време на следващата експедиция до Еверест (американската) през 1963 г. палатките на "Eureka!" отново "приютили" изследователите, които прекарали в тях почти 6 месеца, като температурите понякога падали до -84,4 С.
През 1973 г. фирмата пожънала голям успех с новото си предложение "Timberline" - първата лека палатка със самоносеща конструкция, която може да се пренася в раница и е удобна за дълъг преход. Още първата година от нея са продадени 2700 броя, а за десет години продажбите надхвърлят един милион.
Палатките "Eureka!" съпътстват успеха и на редица женски експедиции - за покоряването на Анапурна през 1978 г., екипират първата канадка покорила Еверест през 1986 г. и първата американка - през 1988 година.
Освен със забележителните си палатки, "Eureka!" е популярна и със своите раници, спални чували, постелки и къмпинг оборудване. Отличното качество, вниманието, което обръщат на всеки детайл и иновативните им подходи са сред основните причини за отличната репутация на "Eureka!" и милионите им фенове по света.